Gemis en Geluk - Reisverslag uit Sydney, Australië van tirzaopreis - WaarBenJij.nu Gemis en Geluk - Reisverslag uit Sydney, Australië van tirzaopreis - WaarBenJij.nu

Gemis en Geluk

Blijf op de hoogte en volg

01 Juni 2015 | Australië, Sydney

Hoi hoi,

Vandaag is winter hier officieel begonnen en begint week 7 van m'n stage, wat betekent dat ik over de helft ben, but who's counting! Niet dat stage niet leuk is en ik wanhopig aan het aftellen ben, in tegendeel, maar uiteindelijk ben ik toch wel erg veel aan het werk.. Want nee, ik ben nog steeds niet naar Bondi Beach geweest, of enig ander strand, en nee ook niet naar de Taronga Zoo of het Aqarium. Vis zie ik daarentegen wel genoeg!

Een week nadat ik introk op m'n nieuwe adres kwam Julia bij ons wonen, uit Duitsland en al sinds oktober in Australie. Ze heeft me aan een weekend baantje geholpen op de Sydney Fish Market waar ze zelf ook werkt. Eigenlijk vind ik het werken daar, op de stank waar je pas bewust van wordt als je thuis komt na, best leuk. Het is een fijne tegenhanger, met veel mensen, veel lawaai, en veel klantcontact, van het doordeweekse kantoor werk. Juul en ik zijn daar de enige europezen meiden en vallen op tussen onze aziatische collega's, in ons voordeel. Chefkok klanten die er op staan dat we langs komen in hun restaurant voor een etentje; wie zijn wij om dat af te wijzen! Vooral gezien het feit dat we op het moment in 1 van de duurste steden in de wereld wonen..

Aan de andere kant is het al het werken straks waard, als ik na stage kan gaan reizen en me hopelijk eindelijk meer ga realiseren dat ik in Australie ben!
Het werk is ook af en toe een fijne afleiding, want soms mis ik de mensen en dingen van thuis wel heel erg. Je kan soms die gedachte krijgen van: "waar ben ik aan begonnen"; je merkt hier met wie je contact houdt, en met wie niet; FOMO (fear of missing out, voor diegene die de afkorting niet kennen: ja ik bedoel jou mam) heerst, maar misschien ben ik hier al eerder mee aangestoken door m'n geliefde bestuursgenootje; en, je realiseert je hoeveel vrije vakantiedagen je hebt in NL (serieus: hemelvaart, pinksteren, ze doen hier echt nergens aan!). Oh en op het moment dat je cash en credit card worden gestolen, uit je tas, uit je slaapkamer, dan voel je je ook niet al te top. Maar daarentegen geniet ik extra van alle leuke dingen die er tegenover staan, een dagje naar the Blue Mountains met huisgenoten, lunchen met Dan en Lisa, de andere stagiars, drankjes doen met Bir, reisjes plannen (Ayers Rock here we come!), Vivid Sydney (foto's bijgevoegd) en nog veel meer kleine momenten die voor niemand iets zeggen dan voor mij. En dat ik nu alweer bijna 2 maanden weg ben maakt alleen maar weer extra duidelijk hoe snel het jammer genoeg allemaal weer voorbij zal zijn!

Dikke liefs x

  • 02 Juni 2015 - 08:18

    Margriet :

    "Hoe snel het gelukkig allemaal voorbij zal zijn!! (Vanuit mijn perspectief dan he

  • 02 Juni 2015 - 08:21

    Gwennyn:

    Hey lieve zussie,

    Begrijp je helemaal! Je bent ook gewoon ver weg en wij gaan maar door met onze saaie leventjes.. We missen jou ook! Maar idd: het is sneller voorbij dan je denkt, dus geniet zoveel mogelijk. Achteraf kijk je met heimwee terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 3957

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: